Türkiye’de gayrimenkul satın almak istediğinizde, elbette göz önünde bulunduracağınız bazı sorular olacaktır. Satın alma işlemleri için sizinle telefonda ya da yüz yüze görüşmekten mutluluk duyacağız, ancak başlamanıza yardımcı olmak için aşağıda en sık sorulan soruların bazılarına cevap verdik:
Mülk SahipliğiBAŞA DÖN▲
Evet, Türkiye’de mülk sahibi olmak serbesttir.
Taşınmaz bir mülkiyetin bütün haklarını ispatlayan ve koruyan, mülkün sahibini, yerini, boyutunu ve türünü gösteren belgeye tapu denir.
Evet, orijinal tapu belgesini kaybetmeniz durumunda belgeyi tekrar yazdırmanız oldukça basit bir işlemdir. Orijinal tapu belgeniz Tapu ve Kadastro Müdürlüğü’nde basılı kopya ve yazılım kopyası şeklinde yüksek güvenlikli önlemler ile saklanmaktadır.
Aynı tapu üzerine yazılabilecek kişi sayısı için herhangi bir sınırlama yoktur.
Ülkemizde mülkiyet hakkı serbest olduğu için ölümünüzden sonra mülkünüz aile üyelerine miras olarak kalır. Türkiye’de mülk verasetihakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.
Geleneklere göre mülkün aylık bakım ücretini kiracı öder. Fakat kimi zaman aidat iki tarafın da anlaşmasıyla aylık kiraya dahil edilir.
Mülkünüz bir apartman veya site içindeyse aidatın ödenmesi yasal bir yükümlülüktür. Ayrıca aidat ödemek ahlaki bir zorunluluktur çünkü bu ücret mülke ait tüm özelliklerin geliştirilmesi için kullanılır. İlgili sayfa için: Servis Ücretleri ve Türkiye’de Aidat Uygulaması.
Finansal KonularBAŞA DÖN▲
Hayır, bankalar sizden hesap açma ücreti talep etmezler.
Emlak satın alımı işlemleri sürecinde hesabınızı bankaya gittiğinizde neredeyse 1 saat içerisinde açabilirsiniz. Banka hesabı açma hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Hayır, ülkemizdeki tüm bankalar devlet bankacılığı kanununa tâbidir. Güvenlik açısından özel bankalar ve devlet bankaları arasında hiçbir fark yoktur.
Evet, bankalar finansal işlemler için vekaletname kabul etmektedir. Vekiliniz geçerli bir vekaletname beyan ederek paranızı hesabınızdan çekebilir.
Avrupa ülkelerine ve Amerika’ya göre Türkiye’deki ev fiyatları %50’ye kadar daha ucuzdur. Buna nazaran, elektronik ürünler diğer ülkelere kıyasla daha maliyetli olabilmektedir. Türkiye’de yaşam maliyetleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Evet, yabancı uyruklu kişiler Türkiye’de ev kredisi alabilirler. Şirketimiz kurulduğundan bu yana bu süreci %100 başarı ile tamamladık.
Ev kredisinin avantajı alıcının ülkesindeki faiz oranlarına göre değişebilmektedir. Eğer ülkenizdeki ev kredileri daha düşük faiz oranına sahipse, ülkenizdeki ev kredisine başvurarak kredinizi başka bir ülkede mülk satın almak için kullanabilirsiniz. Ayrıca inşaat şirketinden taksitli mülk satın alma sürecini de göz önünde bulundurabilirsiniz.
Emlak literatüründe kredi/değer oranı, alınan kredinin mülkün ekspertiz değerine oranını ifade etmektedir.
Kullanabileceğiniz konut kredisi satın alacağınız mülkün ekspertiz değerine, güncel koşullara ve kredi puanınıza göre değişmekle birlikte güncel oranlara göre en fazla %90’ine kadar konut kredisi kullanabilirsiniz. Yabancı uyruklu emlak alıcıları için bu oran satış fiyatının en fazla %50’sidir. Bu, mülk fiyatının bir kısmı için konut kredisi alabileceğiniz ve kalan kısmı peşin olarak ödemeniz gerektiği anlamına gelir.
Evet, konut kredisinden faydalanmak için hali hazırda bir banka hesabınızın olması şart değildir. Bankalar beyanlarınıza göre güvenirliliğinizi değerlendirerek sürece yön verirler. Değerlendirme olumlu olduğu takdirde adınıza bir hesap açılır. Konut kredisi ile gayrimenkul alımı hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayın. Yabancı uyruklu emlak alıcıları için de aynı durum geçerlidir. %50’ye kadar konut kredisi alabilen yabancı uyruklu emlak alıcıları, Türkiye’de kendi para birimlerine göre konut kredisinden faydalanabilirler. Örneğin Avrupalılar Türkiye’de Euro kredisi alabilirler. Türkiye’de yabancılar için konut kredisi hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.
Ülkemizde gayrimenkul satın alımları için çek ödemesi kabul edilmemektedir. Sadece peşin, banka transferi ve bitcoin ödemelerini kabul ediyoruz.
Satın Almadan ÖnceBAŞA DÖN▲
Evet, her şehirde bulunan vergi dairelerinin yanı sıra vergi numarası alma işleminizi çevrimiçi yollarla gerçekleştirebilirsiniz. Vergi numarası alma hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.
Vergi dairelerinden vergi kimlik numaranızın bulunduğu belge kolayca basılabilir ve belgeyi çıktı olarak talep edebilirsiniz. Buna rağmen zamanınızı alacak işlerle uğraşmamanız için belgenizin kopyasını saklamanızı tavsiye ediyoruz.
Vergi numalaranının herhangi bir geçerlilik süresi yoktur. Vergi kimlik numaranızı ömür boyu kullanabilirsiniz.
Bu süreçte bilmeniz gereken diğer vergi çeşitleri devlet emlak vergisi, çevre temizlik vergisi ve varlık vergisidir. Ancak bu vergiler nispeten düşüktür. İlgili sayfa: Türkiye’de Emlak Vergileri
Ekspertiz raporu aşırı fiyatlandırılmış mülk fiyatının önüne geçer. Mülk satın alınırken, Tapu ve Kadastro daireleri adil fiyatlandırmanın kanıtı olarak SPK onaylı ekspertiz raporu ister. Muhatabınız doğrudan Tapu ve Kadastro Gayrimenkul Değerleme Departmanıdır. Ekspertiz raporu değerleme süreci ortalama 3-6 gün arası sürmektedir. (Ekspertiz raporu hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.)
Tapu ofisleri son üç ay içerisinde hazırlanan ekspertiz raporlarını kabul etmektedir. Müşterilerimizin ekspertiz raporlarının geçerliliği sona ermesi durumunda, Antalya Homes müşterilerinin raporlarını ücretsiz olarak yenilemelerine yardımcı olur.
Satın Alma Sırasında BAŞA DÖN▲
Ön ödeme tamamlandıktan sonra, Antalya Homes tapu çeklerini yürürlüğe koyar. Satıcı ve alıcı arasında, tamamlanma tarihi, ödeme planı, satış şartları ve koşullarını içeren bir sözleşme hazırlanır. Sözleşme tüm taraflar arasında imzalandıktan sonra, depozito ödenir ve Tapu Sicil Müdürlüğü Ofisine başvuru yapılır. Başvurudan sonra 2-3 gün içerisinde tapunuzu teslim alabilirsiniz. Eğer işlemleri sonuçlandırma sırasında şartlar vekalet aracılığını gerektiriyorsa, bu esnada bir vekaletname imzalayabilirsiniz. İlgili sayfa: Emlak Nasıl Alınır?
Gayrimenkul alımlarında normalde %10 kapora ödemesine mütakip 1 ay içerisinde toplam satış tutarının %30'u kadar ön ödemeyi tamamlamanız beklenir. Birçok inşaat firması, sizin ödeme imkanlarınıza göre değişken olabilmekle birlikte aşamalı ödeme (inşaatın her aşamasının tamamlanmasında ödemeler şeklinde) imkanı da sunmaktadır. Ödeme şartları satın alma sözleşmesi hazırlanırken alıcı ve satıcının ortak kararlarıyla belirlenir ve sözleşmeye maddeler olarak eklenir. İnşaat firmasından taksitli mülklerin listesini burada bulabilirsiniz.
Eğer yeni bir mülk satın alıyorsanız, fiyat gayrimenkul geliştiricisi(müteahhid) tarafından belirlenir. Emlak komisyonuna bakılmaksızın, doğrudan ya da üçüncü bir taraf aracılığıyla mülke ulaşsanız dahi mülkü satın alacak olan her kişi ile aynı fiyatı ödemeniz gerekir.
Alıcı ve satıcının nüfus cüzdanı ve her ikisinin de birer fotokopisi, son 6 ay içinde çektirilmiş satıcının 1, alıcının 2 adet fotoğrafı, taşınmazın bağlı olduğu belediyeden alınan “Vergi Borcu Yoktur” yazısı, vekalet var ise vekaletname, deprem sigortası fotokopisi ve tapu fotokopisi belgeleri gerekmektedir. Tapu devir işlemi hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.
Genellikle gerekli tüm evraklarla birlikte Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne yapılan başvurudan bir gün sonra tapu teslim alınır. Ofislerdeki yoğunluğa bağlı olarak zaman zaman bir veya iki gün gecikme yaşanabilir.
TapuTakas, Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü ile imzalanan protokol çerçevesinde güvenli ve teknolojik bir altyapı ile zaman ve maliyet avantajı yaratmak için oluşturulmuş bir sistemdir. TapuTakas, tapu devir işleminde alternatif yollardan biridir. Bu işlemde alıcı, Takasbank aracılığıyla satıcıya ödeme yapar. Tapu sahibinin başarılı tapu teyidinden sonra para satıcıya aktarılır.
İpotek, bir borcun ödeneceğine güvence olarak borçlunun ortaya koyduğu taşınmaz mülkün tapu siciline işlenmesidir. Ülkemizde alıcılar satıcılara bir miktar nakit borcu olduğunda tapu üzerine ipotek işlenebilir. Borç ödenince ipotek işlemi yürürlükten kaldırılır.
Evet, Türk büyükelçiliklerinde vekalet verebilirsiniz. Bulunduğunuz ülke Lahey Apostil Sözleşmesi’ni kabul etmişse, ülkedeki noterlik büroları size özel bir vekaletname hazırlayabilir. Vekaletname hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.
Tapu devir vergisi, Tapu ve Kadastro Müdürlüğü tarafından hesaplanan sermaye ücreti, noter ve çeviri masrafları bu süreçte ödemeniz gereken maliyetlerdir. Mülk satın alımının tüm masrafları hakkında ayrıntılı bilgi için Tapu Masrafları | Emlak Alımında Oluşan Masraflar sayfamıza göz atabilirsiniz.
Satın Almadan Sonra BAŞA DÖN▲
Mülk satışı esnasında imzalanan sözleşme içerisinde yer alan tapu teslim tarihinde anahtarınız elinizde olacaktır, tapu devir işlemini takiben yeni evinize taşınabilirsiniz.
DASK (Doğal Afet Sigortalar Kurumu), kamu hizmetleri abonelikleri için zorunlu olarak istenen deprem sigortasıdır. Geçerli bir deprem sigortanız olmadığı takdirde mülkünüz için elektrik, su ve doğalgaz gibi aboneliklere başvuramazsınız. DASK, deprem sonrası mülkünüz ile ilgili kayıplarınızı karşılar.
Evet, her şehirde gayrimenkul yönetim hizmeti veren şirketler var.
Aidat ücretleri projeden projeye değişmektedir. Mülkünüzün sahip olduğu tesis özelliklerine göre ücretin artması mümkündür. Görüntüleme turu sırasında size aidat ile ilgili detaylı bilgi vereceğiz.
Birçok emlak geliştiricisi satın alınacak mülk için en uygun mobilya paketlerini sunmaktadır. Dilerseniz mobilyalı bir mülk satın alabilir veya seçeneklerinize en uygun mobilya mağazalarına nasıl ulaşacağınız konusunda size rehberlik edebiliriz. Yeni eviniz için yapacağınız mobilya turları ücretsiz satış sonrası hizmetlerimizden biridir.
Mülkünüzün sigortası mülkünüzün özellikleri göz önünde bulundurularak yapılmaktadır. Yeni evinizle ilgili gerekli bilgileri sigorta şirketlerine verdiğiniz takdirde, sigorta teklifi size sunulacaktır. Fiyatı onaylamanız durumunda şirket sigorta satışını tamamlar. Konut sigorta işlemleri satış sonrası hizmetlerimizden biridir. Konut sigortası hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın.
Ülkemizde neredeyse her mahallede fatura ödeme merkezi vardır, herhangi bir fatura ödeme merkezinden faturalarınızı hızlı bir şekilde ödeyebilirsiniz. Ayrıca faturalarınız için otomatik ödeme talimatı verebilirsiniz. Antalya Homes, faturalarınız için otomatik ödeme talimatı vermeniz konusunda size yardımcı olacaktır.
Beş yıl ve daha fazla süredir mülk sahibi iseniz mülkünüzü satmak istediğinizde gayrimenkul değer artış kazancı vergisinden muaf tutulursunuz. Mülkünüze ait tüm borçların&faturaların güncel olarak ödendiğinden emin olmalısınız. Emlak vergilerihakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için tıklayın.
Evet, mülklerimiz yüksek yatırım getirisi ile oldukça kârlı fırsatlar sunmaktadır. Antalya Homes, ücretsiz satış sonrası hizmetlerinden biri olarak bu süreci de takip etmektedir. Kira garantili emlak seçeneklerimiz için tıklayın.
İkamet TezkeresiBAŞA DÖN▲
Türk vatandaşlığı olmayan bir kişi Türkiye’de mülk sahibi ise, mülkiyetini elinde bulundurduğu takdirde iki yılda bir yenilenen ikamet izni alabilir.
Evet. Türkiye’den çevrim içi kanallar ile mülk satın alıp vekalet ile ikâmet izni alabilirsiniz. İlgili sayfa; TeleProperty
Eğer güncel pasaportunuz ile daha önce Türkiye’yi ziyaret ettiyseniz, uzaktan ikamet tezkeresi için başvuru yapabilirsiniz. Daha fazla bilgi için bizimle doğrudan iletişime geçebilirsiniz.
Göçmen ofisinden başvuru için aldığınız randevuyu takiben 3 hafta ila bir aylık süre içerisinde kartınızı alabilirsiniz.
Size oturma izni kartınızı alana kadar tüm resmi işlerinizi kolayca gerçekleştirmeniz için geçici bir ikamet belgesi verilecek. Bu belgede kart numaranız ve ikamet bilgileriniz yer alacaktır.
Oturma izninin maliyeti başvuru sahibinin ailesine, tercüme edilecek belgelerin sayısına, uyruğa ve sigorta için yaşa bağlı olarak değişmektedir. Maliyetler tahmini olarak 700 TL ile 3500 TL arasında değişebilir.
Başvuru için gerekli olan belgeler; başvuru formu, sahip olunan mülkün tapusu, belediyeden alınan mülk konum bilgisi, sağlık sigortası poliçesi, 4 adet vesikalık fotoğraf, pasaport ve sabıka kaydıdır.
Evet. Eşiniz ve 18 yaşının altında olan çocuklarınız için de ikâmet başvurusu yapabilirsiniz. Bu işlem için başvuru belgelerinize ek olarak apostil onaylı evlilik belgenizi ve çocuklarınızın doğum sertifikasını da eklemelisiniz.
Evet, başvurabilirsiniz.
En fazla iki yıl geçerli ikamet izni alabilirsiniz.
Türkiye’de ikamet izniniz ile birlikte 8 yıl yaşadıktan sonra, kalıcı ikamet iznine başvurabilirsiniz.
İlk olarak, teslimat ekibinden adresinizde olmadığınıza dair bir bildirim alırsınız. Ardından kartınız postanede 2 hafta bekletilir. Bu süre zarfında kartınızı postaneden almazsanız, kartınız şehirdeki göçmenlik bürosuna transfer edilir. Daha sonra Türkiye’ye geldiğinizde kartınızı göçmenlik bürosundan teslim alabilirsiniz.
Hayır. Çocuklarınızın ikamet kartını teslim alabilirsiniz fakat eşiniz 18 yaşını geçtiği için ikamet kartı size teslim edilemez. Kartını kendisi teslim almalıdır.
Mevcut ikametinizin son 60 günü içerisinde ikamet tezkeresi yenileme başvurusu yapabilirsiniz.
Türkiye’de beş yıl kesintisiz kalırsanız vatandaşlık başvurusunda bulunabilirsiniz.
Mülkünüzün SatışıBAŞA DÖN▲
Mülk satış süresini belirleyen en önemli faktör mülkün satış fiyatıdır. Ortalama bir satış fiyatına sahip olan mülk pazar koşullarına göre genellikle 3 ve 6 ay arasında değişmektedir. Anlaşmamız süresince sorumlu olduğumuz etkili pazarlama faaliyetlerini gerçekleştireceğimizi garanti ederiz. Buna rağmen, mülk satmak işimizi nasıl yaptığımızın bir sonucu olmayabilir. Gayrimenkul piyasasındaki değişken durumlar bizim etki alanımız altında değildir. En hızlı satış için piyasa ortalamasının altında bir fiyat belirlemek gerekmektedir.
Hayır. Eğer meşgulseniz ve şehirde olmayacaksanız anahtarınızı bize bırakabilirsiniz. Temsilcilerimiz keşif turu esnasında soruları sizin adınıza cevaplayacaktır.
Yerel piyasa uzmanları olan takım ekibimiz mülkünüz için doğru fiyat belirlemenizde size yardımcı olacaktır. Hizmet verdiğimiz bölgelerdeki mülklerin konumlarını, gerçek değerlerini ve yapıların geçmişleri hakkında bilgi sahibiyiz. Adil bir fiyat belirlemek için tecrübemizden ve bilgimizden yararlanacaksınız.
Mülkünüz için bize gelen çok fazla talep olacak. Buna rağmen potansiyel müşterileri iyi seçmek işimizin bir parçasıdır. Eğer mülkünüz ile ilgili özellikler müşterinin taleplerini karşılamıyorsa veya ciddi bir alıcı ile karşı karşıya değilsek, mülkünüz için keşif turu düzenlemeyiz.
Alıcı mülkünüzü satın almayı talep ettiğinde, sizi ve alıcıyı anlaşma koşullarını belirlemek için ofisimize davet ederiz. Depozitonun ödemesini ve tapu başvurularını başlatan süreci belirleyen bu davette satış sözleşmesi taraflarca imzalanır.
Alıcının yapacağı tüm ödemeler tapu devir işleminin yapıldığı gün son imzalardan hemen önce tamamlanır.
Evet. Portföylerimizden bazıları mobilyalı daireler ve villalardan oluşmaktadır.
Daire, villa, ticari, arsa ve oteller gibi tüm mülk çeşitlerini satıyoruz.
İstemediğiniz takdirde mülkünüze satılık ilanı tabelası asmayacağız. Buna rağmen araştırmalar satılık tabelaları mülklerin satın alınma taleplerini %20’ye kadar arttırdığını göstermektedir.
Profesyonel reklamlar bireysel reklamlardan %200 daha fazla alıcılar tarafından görülmektedir. Bunun yanında, ciddi alıcıları ciddi olmayan alıcılardan ayırmak için çok fazla ilgisiz çağrı ve mesaj ile karşılaşırsınız. Ayrıca en önemli nedenlerden bir diğeri, alıcıların olası anlaşmazlıkları en başından önlemek için profesyonel emlak şirketleriyle iletişim kurmayı tercih etmeleridir.
Antalya HomesBAŞA DÖN▲
Satış sözleşmelerimiz şirket avukatlarımız tarafından hazırlanmaktadır.
Sözleşme satıcı ve alıcı arasındaki anlaşma koşullarını açıklığa kavuşturmaktadır. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda, sözleşme devreye girecektir.
Her iki tarafın üzerinde anlaştığı tüm konular satış sözleşmesine dahil edilir. Antalya Homes’un satış sözleşmesi, her iki tarafın haklarını hakem olarak kaydederek korur.
TeleProperty, hayallerindeki eve sahip olmak isteyen müşterilerimizin ziyarette bulunmadan dahi evi satın alabilmesi için Antalya Homes’un sunduğu teknolojik altyapılı bir hizmettir. Eğer bazı nedenlerden dolayı seyahat edemiyorsanız, çevrimiçi görüntüleme turunuzu düzenlemek için bizi hemen arayabilirsiniz. Telepropertyhakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Evet. Garsonlar, kuyumcular ve dericiler turistik bölgelerdeki en tanınmış emlak satıcılarıdır. Bununla birlikte mülkünüzü satarken profesyonel bir emlak şirketiyle çalışmak sizi istenmeyen sonuçlardan korur. Antalya Homes, Antalya Ticaret Odası’na kayıtlı bir gayrimenkul şirketidir.
Antalya Homes gibi köklü bir emlak şirketinin rehberliği ile mülk satın almanın birçok avantajı vardır: ilk olarak, Antalya Homes size tek bir mülkü değil, kriterlerinize en uygun çeşitli mülkleri tavsiye eder. İkincisi, sizi sahip olduğunuz eve ulaştıracak tam organize olmuş bir ekipten ve deneyimlerimizden yararlanırsınız. Daha fazla bilgi için ilgili sayfamız: “Emlak Satın Alırken Antalya Homes'u Neden Tercih Etmeliyim?”.
Antalya Homes vergi numarası almaktan banka hesabı açmaya, ekspertiz raporlarına, tapu devir işlemlerine, aboneliklere, mobilya turlarına ve daha fazlasına kadar mülk satın almanın tüm adımlarında hizmet vermektedir. Emlak servislerimiz hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Mülk satılacağı zaman, tescilli ve lisanslı emlak şirketleri mülk satış fiyatı üzerinden alıcıdan ve emlak sahibinden ayrı ayrı olarak %2 hizmet ücreti alma hakkına sahiptir. Emlak komisyon oranı yasalar tarafından belirlenmektedir.
Antalya Homes iş dünyası prensiplerine derin bir bağlılıkla çalışan ve aynı oranda insani değerlere bağlı olan bir şirkettir. Müşterilerimiz Antalya Homes’un profesyonel hizmetini bir kez tecrübe ettikten sonra adımızdan bahsederek bizi desteklemeye devam ederler. Bizi Türkiye’nin en çok tercih edilen ve tavsiye edilen emlak şirketi yapan nedenleri sizin için derledik, ilgili makale için tıklayın.
Antalya Homes, mülk satın almanın her aşamasında sorunsuz deneyimler sunar. Mülk satın alırken şirketimizin deneyimlerinden faydalanarak zaman kazanacak ve profesyonel bir hizmet alacaksınız. Yer gösterme sunumlarımız için tıklayın.
Müşterilerimizin isteklerine en uygun mülkler için düzenlediğimiz görüntüleme gezileri, hizmetimizin en önemli parçalarından biridir. Her görüntüleme gezisi müşterimiz için özel organize edilmiştir, anahtar kelimemiz en iyi hizmettir. Size uygun mülkleri seçmeden önce mülkün türü ve lokasyonu ile ilgili sizinle ayrıntılı bir şekilde konuşuruz ve geziyi ayarlarız.